2006-12-17

CmapTools och allt hör ihop

I några dagar har jag funderat över hur jag på ett bra sätt ska kunna visa hur alla experimenten hör ihop. För det är ju det jag är ute efter - att se hur webbtjänster kan samverka med varandra för att bilda en suverän verktygslåda för samarbete och lärande. (Eller också är jag bara ute efter att ha förfärligt kul. Fniss. Det får man aldrig veta.)

Nåväl - plötsligt kom jag på det självklara! IHMC CmapTools förstås! Det är ju just sådant den är gjord för - att visa på samband och relationer. Jag brukade demonstera CmapTools i föreläsningar för ett par år sedan. Men nu är det version 4.07 och en massa nytt spännande att utforska. Så jag får nog anledning att återvända till CmapTools. Måste utforska funktionerna för samarbete mera. Mest förbluffad blev jag över att programmet nu finns på svenska. Idag blev det helt enkelt en första bild över hur allt hör ihop:


klicka på bilden för att förstora (bilden uppdaterad 18/12)

Inga kommentarer: