2007-04-19

Skärminspelning med Windows Media-kodaren

Windows Media-kodaren innehåller en funktion för att göra skärminspelning som är bättre än den som finns i Microsoft Producer. Bland annat går det att bestämma storleken på det som ska spelas in. Windows Media-kodaren är gratis, men kräver validiering. Systemkrav: Windows XP eller Windows 2000. Fattar jag rätt så finns den även för Windows Vista här.

Resultatet blir förstås en wmv-fil. Här testade jag sedan att ladda upp den filen till Google video för att lättare kunna lägga den på en webbsida. Lite väl suddigt, men i och för sig brydde jag mig inte ett dugg om att ställa in vettig upplösning när jag spelade in. Detta skulle behöva experimenteras mera med. (Jag hade ingen mikrofon, så det är en stumfilm.)



Tack till Anna för tipset!

Inga kommentarer: