2006-11-27

Windows Live Writer

Installerat på ett litet kick - eller klick - så kan jag skriva i bloggen genom att öppna ett program på min dator. Det ska finnas skojiga funktioner också :-) Mest nyfiken är jag på kartfunktionen som ska låta mig blogga in en karta från Microsoft Virtual Earth. Det finns både vägkartor och flygkartor. Som Google-earth, fast Microsoft.

Testar med en flygkarta också:

Hm, kartorna blev inte riktigt som jag tänkt mig. Särskilt inte vägkartan som hamnade en mil för långt västerut? Visst har Rickarum varit en viktigt plats i mitt liv, men inte nu längre. Jag ville ha kartorna som bilder, utan att man ska behöva klicka. Kanske funkar det bara om man har Microsofts blog??

Programmet Windows Live Writer finns på http://windowslivewriter.spaces.live.com/

Inga kommentarer: