2007-01-15

Jag vet knappt vad jag gör :-)



Google ger visst bort allting snart? Google SketchUp är ett 3d-ritverktyg. Vad jag förstår i första hand avsett för att rita egna hus och placera in i Google Earth? Inte helt lätt. Jag kunde i alla fall rita en låda och fylla den med tegelstenstextur. Men när jag satte den i Google Eart och snurrade litegrann såg jag att det inte fanns någon vägg på baksidan. Får nog kolla mer på detta. Hm, det finns en massa online tutorials.

Om man inte vill rita själv kan man ladda hem färdiga modeller på http://sketchup.google.com/3dwarehouse/ att fortsätta på.

Hittat på ett kul sätt på BETT: när jag kollade in Fronters monter höll just en lärare på East Barnet School på att visa hur han lagt upp en lista över användbara gratisprogram till sina elever. Listan i sin helhet kommer jag inte åt... men denna fastnade i minnet.

Inga kommentarer: