2007-03-11

Webbeditorer online - and the winner is Weebly

Jag har testat lite gratis webbeditorer online. Märkligt egentligen, att det inte är ännu större med tanke på bloggvågen. Det kanske bara varit lite för trist att utveckla, eftersom det funnits sådana här tjänster i evigheter?

Nåväl, det jag var lite sugen på att se var dels hur lätt det var att jobba i respektive editor och dels hur väl den integrerar med andra tjänster.

Vinnaren, med hästlängder, är Weebly. Lätt som en plätt att jobba i. Snyggt resultat och massor av integration med andra webbtjänster. Att den just nu är reklamfri var också ett stort plus. De verkar jobba hårt på att etablera sig, så risken är kanske stor att det kommer reklam när de fått fler användare.

Här är min Weebly-sajt.

På andra plats tror jag att jag lägger Google Page Creator. Den är inte färdig, säger de själva, utan hör till Google Labs. Men det ser lovande ut. Med tanke på vad Google brukar kunna åstadkomma kan det nog bli en vinnare med tiden.

Här är min Google-sajt.

Jimdo var inte helt lätt att jobba i, men plockar en hel del charmpoäng på sin presentation med tre glada ynglingar som springer över ett fält. Ytterligare charmpoäng, om än inte särskilt användarvänligt, är att editorn delvis är på tyska. Det mesta är överatt till engelska, men inte allt.

Här är min Jimdo-sajt.


OK, dagens stora vinnare är kanske The Ark?

Inga kommentarer: