2007-09-10

Ljudinlägg med fusk

Audiobloggande finns det åtminstone inte ännu någon funktion för i Blogger. Men det är ganska lätt att komma runt genom att sätta en bild till sitt ljud i Windows Movie Maker.

Här har jag inte ens brytt mig om att använda någon bild, utan bara använt funktionen för För-och eftertexter för att lägga in en text som visas under tiden ljudet spelas. Märkligt nog funkade inte mitt första experiment, där jag bara hade en enda text. Någonstans kapades ljudet. Men sedan jag lagt in en sluttext också så funkar det fint.

2 kommentarer:

Tina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tina sa...

Tack för så många bra tips. Jag har lyckats förlägga boken jag lånade på biblioteket om Blogger och du ger så många bra råd. Det var precis vad jag behövde. Ganska skönt att slippa gå omvägen via olika webplatser som man måste skaffa inloggning till. Det här ska jag absolut prova.