2007-11-01

Buzzword -- och Camtasia 5

Nya Camtasia Studio 5 är riktigt roligt att jobba med! Camtasia är ett program för att göra skärminspelningar. Det används ofta för att göra instruktionsvideos om hur man jobbar med olika program och webbresurser, men fungerar också väldigt bra för att spela in berättelser eller föreläsningar som använder en Powerpoint-presentation som bildmaterial.

För att testa Camtasia 5 gjorde jag en kort film om hur Buzzword funkar och vad det kan finnas för vits med att ordbehandla på nätet.

Här finns filmen >>

(Lägg märke till den stiliga speglingseffekten i startsidan. Den ser man precis överallt just nu, och visst fanns den med som en mall i Camtasia 5 också. )

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket praktiskt med Buzzword. Det delade dokument som finns på Fronter, vår skolplattform, är inte så bra. Detta verkar vara mycket bättre.
Camtasia... får mig att börja tänka på PIM 5:an... Undrar om den blir av, eller när den blir av.

Anonym sa...

Klart att PIM5:an blir av en vacker dag. låt dig inte stresas av den.
Och du kommer att älska Camtasia 5. Man kan göra en masa nya kuliga saker.

Unknown sa...

Hej Ugglemamma!
Rano här...
sökte på camtasia och hittade din blogg, kul! Ska spela in en del av en föreläsning.... urk....
Såg du mitt mail med processen förresten?
Anna-lena N

Åsa K sa...

Anna-Lena! Kul att du hittat hit. Fast jag komer förmodligen att flytta till http://uggleblogg.pedagogbloggar.se/
Camtasia är kul!
Jodå, jag har fått ditt mail men inte hunnit svara ännu. Det blir i nästa vecka.