2007-11-28

Jane's E-Learning Pick of the Day

En av de bästa sakerna med bloggvärlden är att har man bara hittat en blogg som intresserar en så leder det nästan alltid spår vidare till annat som är lika intressant. Idag häpnas och gläds jag åt Jane's E-Learning Pick of the Day. Den bloggen är precis vad jag önskar att jag hunnit göra Uggleblogg till - dagliga tips om verktyg som kan vara användbara i lärandesammanhang. Vilt blandat, stort som smått! Helt fantastiskt.

Just nu i slutet av november finns till exempel tips om att Techsmith ger bort Camtasia 3 gratis. Vilket är fullständigt storslaget. Camtasia är ett enastående bra verktyg för att göra onlineföreläsningar och instruktionsfilmer. Vid lite noggrannare läsning på den länk där man ska registrera sig inser jag att erbjudandet är ett "exclusive offering for PC Plus Magazine readers from the United Kingdom", så jag vet inte om det går att registrera sig som svensk. Men det är ju verkligen värt att testa.

Sida vid sida med detta storslagna tips finns mycket mindre tips. Som Roundpic, en tjänst där man laddar upp ett foto och får hörnen rundade på det. Enkelt, men väldigt arbetsbesparande.

Och stigarna dit? Ja, idag var det att Learning Net skriver om listan Top 100 Tools for Learning 2007. Och därifrån går länken vidare till Jane.

Inga kommentarer: