2007-08-09

Bloggar med Zoundry

Testar en klient för Blogger som heter Zoundry - www.zoundry.com/


Vitsen med att använda en klient för bloggen är att man slipper logga in var gång man ska skriva. Klientprogrammen brukar istället vara små ganska lättanvända program där man enkelt kan skriva ungefär som i en liten ordbehandlare.


Så här långt verkar det funka bra. Återstår bara att se om inlägget visas snyggt och prydligt också :-)


För Blogger har jag tidigare provat att använda Microsoft Live Writer. Det fungerar ganska bra, men det är vissa funktioner i programmet som inte funkar för Blogger. Zoundry verkar ha lite färre funktioner. Men då kanske de å andra sidan funkar?


En nackdel med Zoundry är att den tydligen inte klarar att skicka bilder direkt till Blogger. Det har jag för mig att jag kunde i Microsoft Live Writer. För att kunna skicka bilder via Zoundry måste jag ha ett FTP-konto någonstans och lägga in de uppgifterna i Zoundry. Det kan förmodligen ställa till en del problem för ovana användare.


En fördel med Zoundry verkar vara att den hittade mina kategorier. Det gör inte Microsoft Live Witer.






Del.icio.us :

Inga kommentarer: