2007-08-22

Fingerfärg på Smartboard?

Nej, det mår nog inte tavlan så bra av. Men med programmet ArtRage2 är det nästan samma känsla. Färgerna flödar och blandas med varandra på ett helt underbart sätt. Det går alldeles utmärkt att köra på en helt vanlig dator och måla med musen, men på en interaktiv tavla är det en mycket särskild upplevelse. Programmet finns i en gratisversion, som fungerar riktigt hyfsat, men fullversionen är inte särskilt dyr den heller.


Tipset hittade jag på alldeles nylanserade itforpedagoger.skolutveckling.se

Sen - i och för sig - ALLDELES äkta fingerfärg på ett ALLDELES äkta papper är förstås härligast av allt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Min dröm är en smartboard, fast vi har inte ekonomi i vår skola för detta. Så är det någon som har en till övers tackar vi och tar emot.(hi, hi) Annars älskar jag att måla på vanligt vis också!

Anonym sa...

Wow! Den allra första kommentaren sedan jag öppnade för kommentarer. kanske borde jag ge dig någon slags pris... men jag har tyvärr inte råd med en smartboard i pris.

Ja smartboarden, den är nog faktiskt ännu bättre än vad jag trodde. Fast å andra sidan - man kommer väldigt långt med vanlig dator och projektor också.

Anonym sa...

Jag kan tipsa om ett mycket billigare och lika bra alternativ: NorTechnas whiteboard tavlor med eBeam programvara. Det kommer din skola absoulut att ha råd med!
www.nortechna.se

Anonym sa...

Nja - om man vill ha flexibiliteten att använda fingrarna och inte var i behov av specialpennor som kan försvinna vinner SMART Board alltid.